Oska Destek Logo.png
Search
Close this search box.
  • Anasayfa
  • Haberler
  • Videolar
  • Makaleler
  • Sık Sorulanlar
  • Sürümler
    • HakedişPlus
  • HakedişPlus Yardımı
  • Kılavuz
  • İletişim
  • Destek İsteyin
Oska Destek Logo
Main Menu
  • Videolar
  • Makaleler
  • SSS
  • Sürümler
  • Yardım
  • Kılavuz
  • İletişim
Main Menu
  • Yüklemeler
Destek İsteyin

Sık Sorulan Sorular

Sunucu (Server) İşlemleri

  • Öne Çıkanlar
  • Aşırı Düşük Sorgulama
  • Belgeler
  • Benim Kitaplarım
  • Fiyat Farkı
  • Genel İşlemler
  • Güncelleme İşlemleri
  • Hakediş
  • İlk Kullanım Öncesi
  • İş Grupları
  • İş Programı
  • İşin Analizleri
  • İşin Birim Fiyatları
  • Kesin Hesap
  • Kütüphane
  • Mahal Listesi
  • Metrajlar
  • Mukayeseli Keşif
  • Nakliyeler
  • Revize Birim Fiyat
  • Satın Alma Öncesi
  • Sunucu (Server) İşlemleri
  • Yaklaşık Maliyet

Sunucu – İstemci Kullanımı nedir?

Sunucu - İstemci sistemine sahip olduğunuz da programın veritabanı kullanıcı bilgisayarında değil sunucu bilgisayarında tutulur.
Verilerin tamamı sunucu bilgisayarında tutulduğu için ve sunucu bilgisayarında sorun yaşanmadığı taktirde veri kaybı yaşanmaz.
Sunucu - İstemci sisteminin, Tekil kullanım sisteminden farklı olarak bir iş dosyası üzerinden yetkilendirme vererek diğer arkadaşlarınız ile aynı dosya üzerinden çalışma imkanına sahip olursunuz.

Sunucu-İstemci kullanımı ile tekil kullanım arasındaki fark nedir?

Sunucu-İstemci mimarisinde programdaki dosyalar sunucu bilgisayarda tutulur ve yedeklenir. Tekil kullanımda ise tüm dosyalar sadece programın olduğu bilgisayarda tutulur ve yedeklenir.

Sunucu – İstemci lisansında Kullanıcının Tüm Dosyalarının Sahipliğini Devretme işlemi nasıl yapılır?

Bir kullanıcının sahibi olduğu tüm dosyaları başka bir kullanıcıya devretmek mümkündür. Başvuru ve onay gerektiren bir süreç sonunda bu işlem tamamlanır.
Genel İşlemler > Otomasyon Seçenekleri'nde Genel sekmesindeki Yetkilendirme İşlemleri'ni tıklatın.
İlgili Başlat düğmesini tıklatın ve sonra resmî yazıyla doğrulamanız gereken bu talep için açılan başvuru formunu doldurun.
Gönder ile başvuruyu oluşturun. Ekranda "Bilgileriniz işleme alınmıştır. İşleminizin tamamlanması için Oska Yazılım'a telefonla başvurunuz.” mesajını görüyorsanız başvurunuz Oska sunucularına ulaşmıştır.
Ağ kaynaklı bir problem nedeniyle başvurunuzu bu yöntemle oluşturamazsanız formun altındaki Gönder butonuna sağ tıklayarak Masaüstüne Kaydet seçeneğini kullanın.
Masaüstünüzde IstekGonder.osk dosyası oluşacaktır. Bu dosyayı [email protected] adresine gönderin.
Başvurunuzu bu yöntemlerle başlattıktan sonra Oska Destek birimini arayın. Yaptığınız başvuru hakkında bilgi verin.

[email protected] adresi üzerinden başvuru formunda belirtilen e-posta adresinize resmî yazı şablonu gönderilecektir. Resmî yazının tamamı doldurularak idare yetkilisi tarafından onaylanmalı ve [email protected] adresine gönderilmelidir.

Başvurunuz onaylandığında Oska'dan e-posta adresinize gönderilecek olan Istek.osk dosyasını masaüstüne kaydedin.

Tekrar Otomasyon Seçenekleri > Yetkilendirme İşlemleri menüsüne gelip, iş dosyalarının sahipliğini devretmek seçeneğinde Başlat butonuna tıklanır.
Başvurunuz yanıtlandıysa tıklayınız düğmesini tıklatıp masaüstündeki Istek.osk dosyasını gösterin.
Seçtiğiniz bu dosya çalışıp talebiniz için gerekli ayarları yapar.
Tüm dosyalarının sahipliği başka kullanıcıya devredilen kullanıcı artık listelerde görünmez.

Tüm Dosyaların Sahipliğini Devretme işlemi yapıldıktan sonra dosya yetkisi alan kullanıcı hangi işlemleri yapabilir?

Kullanıcı, sahipliği devralmasından sonra dosyanın yeni sahibi olur. Dolayısıyla dosyanın sahibinin yapabileceği; başka kullanıcıları yetkilendirme, dosyayı silme, yeni hakediş açma vb. dosya sahibine özgü işlemleri yapabilir.

Sunucu – İstemci lisansında Kullanıcının Tüm Dosyalarını İzleme Yetkisi Verme işlemi nasıl yapılır?

Bir kullanıcının iş dosyalarını izleme ve raporları görüntüleme yetkisi vermek mümkündür. Başvuru ve onay gerektiren bir süreç sonunda bu işlem tamamlanır.
Genel İşlemler > Otomasyon Seçenekleri'nde Genel sekmesindeki Yetkilendirme İşlemleri'ni tıklatın.
İlgili Başlat düğmesini tıklatın ve sonra resmî yazıyla doğrulamanız gereken bu talep için açılan başvuru formunu doldurun.
Gönder ile başvuruyu oluşturun. Ekranda "Bilgileriniz işleme alınmıştır. İşleminizin tamamlanması için Oska Yazılım'a telefonla başvurunuz.” mesajını görüyorsanız başvurunuz Oska sunucularına ulaşmıştır.
Ağ kaynaklı bir problem nedeniyle başvurunuzu bu yöntemle oluşturamazsanız formun altındaki Gönder butonuna sağ tıklayarak Masaüstüne Kaydet seçeneğini kullanın.
Masaüstünüzde IstekGonder.osk dosyası oluşacaktır. Bu dosyayı [email protected] adresine gönderin.
Başvurunuzu bu yöntemlerle başlattıktan sonra Oska Destek birimini arayın. Yaptığınız başvuru hakkında bilgi verin.

[email protected] adresi üzerinden başvuru formunda belirtilen e-posta adresinize resmî yazı şablonu gönderilecektir.
Resmî yazının tamamı doldurularak idare yetkilisi tarafından onaylanmalı ve [email protected] adresine gönderilmelidir.

Başvurunuz onaylandığında Oska'dan e-posta adresinize gönderilecek olan Istek.osk dosyasını masaüstüne kaydedin.

Tekrar Otomasyon Seçenekleri > Yetkilendirme İşlemleri menüsüne gelip, iş dosyalarının sahipliğini devretmek seçeneğinde Başlat butonuna tıklanır.
Başvurunuz yanıtlandıysa tıklayınız düğmesini tıklatıp masaüstündeki Istek.osk dosyasını gösterin.
Seçtiğiniz bu dosya çalışıp talebiniz için gerekli ayarları yapar.
Bu işlem sonrasında tüm iş dosyalarını izleme ve raporları görüntüleme yetkisi istediğiniz kullanıcıya verilmiş olur.

Tüm Dosyaları İzleme Yetkisi alan kullanıcı hangi işlemleri yapabilir?

Kullanıcı, dosya izleme yetkisi aldıktan sonra lisansa ait tüm dosyalardaki verileri görebilir ve çıktı alabilir ancak dosyaların içeriğini değiştirecek işlemler yapamaz.

Kullanıcı Bilgilerini Düzeltme / Değiştirme işlemlerini nasıl yapabilirim?

Ekranın sol üstünde bulunan Kullanıcı Bilgileri penceresinde Bilgiler yazısını tıklatın.
Gerekli bilgileri değiştirin/düzeltin.
Tamam ile işlemi bitirin.

Sunucu – İstemci kullanımında program konfigürasyon ayarları nasıl yapılır?

Sunucu - İstemci kullanımında istemcilerdeki program ilk çalıştırıldığında ürün anahtarı ve Sunucu IP adresini içeren ilgili pencere görünür.
Oska tarafından iletilen ürün anahtarınızı girin.
Sunucu bilgisayarın IP adresini girin.
Bağlantı Testi ile bağlantıyı sağlayın.
Bağlantı sağlandığında İleri ile devam edin.
Başla ile programı kullanmaya başlayabilirsiniz.
Kurulumlar hakkında ayrıntılı bilgi için help.oska.com.tr adresini ziyaret ediniz.

Sunucu bilgisayara bağlantı sağlamak için istemci bilgisayarının aynı ağ üzerinde olması zorunlu mudur?

İstemcinin, yerel ağda sunucu ip adresine erişim sağlaması gerekir. Dolayısıyla aynı ağ üzerinde olmalıdır. VPN vb. yöntemlerle yerel ağa bağlantı kurarak erişim desteklenmez.

Kullanıcı ekleme işlemini nasıl yapabilirim?

Kullanıcı Girişi ekranında Yeni Kullanıcı Oluştur butonu ile yeni kullanıcı oluşturabilirsiniz.
Kullanıcı oluştururken Kullanıcı Adı kısmı isim.soyisim şekilde yazılmalı, Türkçe karakter kullanılmamalıdır.
Güvenli bir şifre belirlenerek diğer bilgiler de doldurduktan sonra Tamam ile kullanıcı oluşturulabilir.
Kullanıcı adını ve şifresini ilgilisine vermek için not ederek Tamam ile işlemi bitirin.

Kullanıcı silme işlemi nasıl yapılır?

HakedişPlus'ta kullanıcı silme işlemi Yönetici hesabı üzerinden yapılmaktadır.

Yetkilendirme İşlemleri ne amaçla kullanılır?

Bu menüde iş dosyalarınıza kullanma yetkisi ve sahiplik devretme işlemlerini uygulayabildiğiniz penceredir.

Dosyayı Kullanma Yetkisi Verme işlemi nasıl gerçekleştirilir?

İşin Bilgileri > Yetkilendirme İşlemleri menüsüne giriş yapınız.
Bulunduğunuz dosya için yetki vermek istediğiniz kullanıcıyı listeden seçin.
İzin vereceğiniz kullanıcı satırında durup Yetkilendir düğmesini tıklatın.
Verdiğiniz iznin geçerli olmasını istediğinizi iş grubu/gruplarına ait kutuları işaretleyin.
Yetki türünü belirleyin.

İş grubu/grupların ait seçim ve yetki türü belirlendikten sonra, ilgili iş dosyasında Yaklaşık Maliyeti Görebilsin yetkisiyle, iş dosyasında yaklaşık maliyet genel toplamını görebilme ve beraberinde ilişkili olduğu diğer menülerin de gizlenmesi veya kullanılabilmesi sağlanabilir.
Yetki verilen kullanıcının tüm iş grupları için tam yetkilerle çalışması istenilse bile Yaklaşık Maliyeti Görebilsin kutusu işaretsiz bırakıldığında birçok kısıtlama ile karşılaşacağı bilinmelidir.
Örneklersek bu tür kullanıcılar toplam bilgilerini içeren yaklaşık maliyetin toplamı, yüzde tabloları, vb. gibi çok sayıda yere ulaşamazlar.
Dosya dönüştürme yapabili
Tamam ile işlemi tamamlayın.

Not: Yetki verme işlemleri, sadece dosyanın sahibi tarafından yapılabilir.

Dosyanın Sahipliğini Devretme işlemi nasıl gerçekleştirilir?

İşin Bilgileri > Yetkilendirme İşlemleri menüsüne giriş yapınız.
Yetki Verilen Kullanııcılar penceresinde sol altta bulunan Düzen > İş dosyasının sahipliğini başka bir kullanıcıya devretmek yazısını tıklatın.
Dosyanın sahipliğini vermek istediğiniz kullanıcıyı listeden seçin.
Tamam düğmesini tıklatın.

Şifre Talep Formu nedir?

Şifre unutulduğunda doldurulması gereken talep formudur.
Doldurulup Gönder düğmesine basıldığında talep Oska'ya ulaşır.
Oska Destek birimini arayıp şifrenizi öğrenin ve ilk kullanımda yeni bir şifre belirleyerek çalışın.

  • 0850 532 67 52
Facebook Twitter Linkedin Instagram Youtube Vimeo
  • Oska Ürünleri Windows 8, Windows 10 ve Windows 11 Sürümleri ile Uyumludur.
  • Oska.com.tr
  • MaliyetBul.com
  • Oska Eğitim (Osem)
  • BirimFiyat.com

Oska Yazılım © Her Hakkı Saklıdır.

tasarım aktay.net